Fietsen voor De Hoop in Noorwegen

Gerard den Hoed

( Eigen tocht | Lid van team: Styrkeproven 2022 )

Opgehaald

3.425
94% bereikt van mijn streefbedrag € 3.627
0% Bereikt van mijn doel 568 km

Nog te gaan:

Al fietsend grenzen verleggen en fondsen werven voor De Hoop

Slogan op de fietsbroek "Confronteer jezelf, help een ander" is treffend!

Zie de blog voor meer info over de Styrkeproven.

Beschikbare activiteiten:

• Eigen tocht

Bekijk alle

Styrkeproven Monsterrit

20-06-2022 | 20:00 Uur
Terugblik op een schitterende ervaring van de Styrkeproven in Noorwegen. Zaterdagmorgen om 03:00u aan ontbijt en om 04:00u uitcheck in hotel en bagage ingeleverd in de bus.Om 04:15u stonden we in de zijstraat bij het hotel, bij het startvak te wachten, om vervolgens om 04:26u te kunnen starten. De monsterrit is begonnen! 568km voor de boeg. Eerste 120km ofzo in de regen en toen voor de klim naar Dombas mijn regenjack uitgedaan.Heerlijk lopende klim. Een goudentip van Bas Belder had ik ter hand genomen.Denk bij zo'n grote afstand niet in kilometers, maar in uren. Dat zijn er minder!Zo gezegd, zo gedaan! Het werkte goed. Tevens een tip van Andreas Welander goed onthouden."Zie het als een eetwedstrijd, vermomd als een fietstocht".Iedere drie kwartier een energiereep naar binnen werken is echt niet fijn!Gelukkig op een aantal tussenstops een bekertje soep kunnen nemen. Ben dankbaar, dat ik onderweg zo heb kunnen genieten van de tocht.Werkelijk schitterende en indrukwekkende landschappen kwamen voorbij.Ook was er met regelmaat tijd voor een kletspraatje met een fietsgenoot van de tocht.Tijd vloog voorbij en ondertussen fietsen we verder.Tevens dankbaar, dat ik geen enkel moment gehad had, dat ik de kilometers ging aftellen.Benen en hoofd bleven goed tot het einde aan toe. Bij 556km was de laatste tijdwaarneming, bij (einde)snelweg, waar we Oslo inreden.Denk dat ze dit bewust gedaan hebben, voor de Noorse ploegen die in wedstrijdverband deze tocht rijden.Op deze manier kan een ieder, het laatste stuk door de stad naar de sporthal rijden. Onderweg hebben we ook diverse keren aangehaakt bij een Noorse groep, als zij ons inhaalde.Tempo lag dan zeker 4km hoger. Even bijtrappen en in het wiel mee en blijven zitten, tot we de eerst volgende verzorgingspost hadden.Daar stopte zij korter en waren wij ze dus weer kwijt. Geef wel een kick om over de volledige rijbaan van de E6 te rijden, terwijl er gewoon ander verkeer is. Om 01:43u was onze finish in de Vallhall Arena.Op de foto en lekker wat gedronken met de groep en na een half uurtje met de fiets een kleine 6km naar ons hotel. Bagage mee naar de kamer en lekker gaan slapen.Zondagmorgen om 11:30u gaan ontbijten (was nu een uurtje langer open voor ons, tot 12:00u) en vervolgens uitcheck. Nog even door de stad Oslo gelopen en vervolgens met de trein naar de luchthaven.Rustige vlucht naar Schiphol en de auto weer opgezocht op P3.Om 22:45u was ik weer thuis.Al met al kan ik blijven schrijven, steeds weer schiet iets nieuws te binnen. Maandag bewust nog even verlof genomen en toen ik 's morgens naar beneden liep, bedacht ik me op de trap "Is het wel echt? Ben ik wel weggeweest en heb ik wel gefietst?"Beetje onwerkelijk, zoveel indrukken in zo'n korte tijd. Kortom een enorm gaaf avontuur en wat mijn volgende uitdaging wordt weet ik nog niet, maar deze houd ik nog even als uniek! Ook dankbaar met het mooie bedrag van ruim € 3.000 wat reeds gesponsord is, voor Stichting de Hoop!Door jullie gedoneerd in de afgelopen week!Hopelijk volgt er deze week nog meer. Van een aantal kreeg ik de zegetekst "Ga met God en Hij zal met je zijn" mee en zo heb ik het ook gevoeld. Groet,Gerard